måndag 26 december 2011

Julafton

Lördag och svensk julafton. Då min älskling var tvungen att jobba var jag själv bjuden hem till min vän Kassandra vars pappa är dansk. Dansk julafton! Pappa Dansk hade lagat otroligt god mat, lik den mat vi själva äter i sverige på julafton. Kassandras mamma såg till att alla gäster hade roligt och spelade musik och fick alla till att dansa. Vi drack hemmagjord glögg och dansade upp aptiten.

Maten var otrolig och jag hade en riktigt rolig julafton. Både jag och Nicos fick julklappar och jag kände att denna julen inte blev så tokig ändå. (Alltså inte pga julklapparna utan pga stämningen).


Jag, Alex och Kassandra



Självklart blev det även lite cypriotisk dans!


Efter maten hade vi sångtävling, man valde en låt som spelades på tv´n genom youtube. Självklart fanns det text så alla kunde sjunga med. Vi skrålade in i våra mikrofoner som bestod av gurkor. Det var galet kul och jag och Alex vann med våran version av Coolio´s Gangsters Paradise!


Kassandra och Minas



Tusen tack familjen Skov för en underbar julafton!


Vid tiotiden åkte jag hem och hämtade Nicos, sedan åkte vi till puben och avslutade svensk julafton där. After all, söndagen väntade...


(((Over and Out)))

Inga kommentarer: