lördag 3 december 2011

Slutet på proffslivet?

Jag antar ni är en del som undrar vad som händer. Man skriver en status på fb och nyfikenheten sprids. Det var dock inte meningen. Ville bara lätta på hjärtat eftersom jag knappt kunde prata i torsdags. Hjärtesorg tror jag det kallas. Så, vad som hänt då. I onsdagskväll kom samtalet jag aldrig ville få men som ändå var ganska väntat.

Den ekonomiska situationen här på ön är inte direkt glittrande och härlig. Folk är rädda, folk håller hårt i sina pengar, vad som hänt i Grekland har satt spår i de vanligtvis så generösa cyprioterna. I mitt fotbollslag fick vi en jättesponsor, pengarna de gav till laget var våra löner. Men jättesponsorn drog sig ur och nu hittas inga pengar någonstans. Okej, jag skall bara tala för mig själv nu.

Laget vill ha kvar mig, vill verkligen ha kvar mig. Men, de har inte råd att betala månadslön. För mig finns inte alternativet att spela gratis. Inte för att jag tror jag är för bra för det, att jag vägrar bli av med min "proffs-status" utan helt enkelt för att den möjligheten inte finns för mig. Jag pluggar hela dagarna. Jag måste ha en inkomst, speciellt eftersom jag spenderade alla mina besparingar på en bil 3 timmar innan beskedet. Då jag pluggar hela dagarna kan jag bara jobba kvällar. När skall jag då hinna träna? När skall jag hinna plugga? Mina studier är livsviktiga för mig. Det är min framtid och det jag älskar mest. Jag ger inte upp det.

I torsdags kom jag då till träningen och laget fick reda på vad som hänt av President och coach. Det var jobbigt som fan och jag kunde inte sluta gråta. Jag sa, see you later, och gick hem då laget påbörjade uppvärmningen. Det värkte i hela kroppen. Det gjorde så jävla ont. Jag grät som en galning.

Jag tror aldrig att ledningen trodde jag skulle sluta. Efter att fått samtal av ledningen dagen efter och de vill träffas och prata om hur vi kan lösa situationen skrattar jag bara. Jag kommer gå på mötet, jag kommer ställa de frågor jag har om rykten jag hört och sedan börja tänka på hur framtiden kan komma att se ut.

Jag fokuserar just nu på alla de underbara sakerna i mitt liv. Min stora kärlek, Kevin. Min underbara lilla hund Nicos. Vår fantastiska lägenhet. Mina studier. Min nya grymma bil.

Livet måste nog dala lite ibland. Så man inte tar det underbara man har för givet. Kevin är en klippa och jag är så lycklig att han är min kille. Han får mig att må bra och öppna mina ögon.


(((Over and Out)))

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej bruden. Fy vad tråkigt hoppas det löser sig . Men som du skriver du har en underbar kille å din skola och dina fina djur. Jag tror att allt kommer att lösa sig till det bästa för dig. Kram Pascale <3