fredag 19 april 2013

Sikta mot stjärnorna

Att följa det där schemat jag styrde upp har visat sig vara hårt jobb. Men så kommer inte ett First Class Degree lätt heller. Vill man ha något får man kämpa för det. Jag vart klar med pluggandet rätt sent igår och då jag för det mesta bara sitter framför datorn och jobbar nu orkade jag inte sitta en sekund extra för att skriva blogg.

Tänkte på det där med att kämpa när jag gick morgonpromenad med Nicos förrut. En vän sa för ett tag sedan till mig att "man kan inte få allt man vill ha". Nej. Det kan man inte. Vill man ha någonting så kan man inte räkna med att bara få det tyckte jag. Man får jobba så sjukt hårt för det. Vad vännen syftade på var mina drömmar.

Jag vill ha ett underbart familjeliv. Jag vill ha en fantastisk karriär inom design. Vännen tyckte inte att jag kan få båda. Nu när jag skall bli mamma kanske jag skall tona ner design drömmarna. Eh. Ärligt? Varför skulle man inte kunna ha en karriär och en familj? Varför måste jag välja det ena eller det andra?

Jag har en underbar partner som stöttar mig till tusen procent precis som jag gör honom. Vi skall ha en liten knådd ihop och jag är så säker på att han kommer vara en underbar pappa som tar sin del av ansvaret. Jag vet också att han aldrig skulle låta mig begrava min design dröm utan att han kommer pusha mig och hjälpa mig tills jag lyckas.

Man måste själv kämpa för vad man vill ha i livet. Jag dumpade en kille efter 7 år dels eftersom att han tyckte att mina fotbollsdrömmar var för stora och tog för mycket tid. Älskar man någon så stoppar man inte den i livet, man pushar och finns där. Så när jag "valde" nästa kille så såg jag till att han var en människa som delade min syn på hur förhållanden borde vara. Låter lätt, som om jag valde ut honom ur en katalog eller något... haha... men ni förstår vad jag menar.

Kevin hjälper mig redan i min karriär dröm, varje dag finns han där för mig. Och så kommer det vara även när Babbis är här. Och innan Babbis kommer, så kommer jag jobba röven av mig för att nå mitt första mål. Att få ett First Class Degree. (Om jag sedan vinner "design of the year award och student of the year award så är ju det en jäkla bonus!!! haha).

Oj, tungt morgon inlägg. Dags att plugga!



(((Over and Out)))

Inga kommentarer: