söndag 28 april 2013

Big Mama

Vecka 24: 530 gram och 21 centimeter från huvud till stjärt - det börjar bli trångt för bebisen. Balansorganet i innerörat har utvecklats. Förmodligen kan du känna hur barnet vrider och vänder sig därinne - och redan nu kan barnet höra, visste du det?
 
Det är så härligt när tiden går. Jag längtar så efter min lilla Babbis. Jag längtar också efter att bli av med min fina stora mage. Den är vacker men i vägen, typ hela tiden. Jag brukar slå i kylskåpsdörren i magen, (vi har en låg kyl) för när jag stänger den står jag oftast så nära, är liksom inte van att det är något som sticker ut så mycket. Men jag har börjat sova bättre iallafall, jag har liksom lärt mig hur jag skall ligga för att inte bröst o mage skall klämmas sönder. =)
 
Så här ser jag ut idag, i en av mina nya klänningar: 
 


Visst har den växt på en vecka? Jag kommer vara stor som en elefant i augusti! HaHa!

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: