måndag 29 april 2013

Grym söndag

Gårdagen blev verkligen inte som jag planerat den! Den blev bättre. Dora ringde på morgonen och berättade att cupfinals matchen mellan Lefkosia och Apollon skulle spelas kl 11.00 på Paralimni Stadium. Så jag gjorde snabbt iordning mig och åkte dit. Var en riktigt bra final. Chanser åt båda hållen och Lefkosia imponerade verkligen. Matchen slutade dock 1-2 till Apollon som för fjärde året i rad tog hem dubbeln. Grattis!  
 
Mr.Fotograf lyckas alltid fånga oss på bild

Efter matchen åkte jag hem en snabbis och tog ut Nicos igen och busade lite med honom. Men det är för varmt nu så det blir väldigt korta promenader.

Åkte sedan till puben där alla ville klappa på min mage i vanlig ordning. Det var så galet varmt att jag skippade söndagsmiddagen och käkade en smarrig räksallad istället. Jag pallade inte riktigt av värmen så drog mig hemåt efter maten. Men väl i bilen med AC´n på piggnade jag till igen och styrde bilen mot Simos Cafe i Sotira där goda vänner som Dora, Vicki och Yiota satt och kollade fotboll. Var kvar där i någon timma och hade jättekul innan tröttheten slog till igen och jag åkte hem.

Det börjar verkligen bli jobbigt att vara gravid nu. Det måste vara värmen som gör det. Minsta lilla sak är jobbig. Att ta på sig skorna är kämpigt, att resa sig ur soffan tar på krafterna... Haha. Hur skall detta gå? Det kommer ju snart vara dubbelt så varmt som det är nu. Phuuu. Idag blir det lungt iallfall, skall plugga lite nu innan jag lägger mig på ballen i solen. Måste få färg på benen, de är så vita!

Hoppas ni har härligt vårväder där hemma!

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: