lördag 27 april 2013

Härlig dag

Ont i fötterna, galet ont i vaderna, krämpor i höften och upp i ryggen. Haha! Det tär verkligen på gravidkroppen att först knata runt i varrenda affär i shoppingcentret för att sedan inta IKEA. Hade så ont när vi gick runt på IKEA att jag inte kunde gå ordentligt. "Varför går du som om du har skitit på dig?" undrade Kevin. "För att jag bär på din unge!" svarade jag.
 
Det blev lunchpause. Ingen kokad potatis fanns denna gången. Men jag fick ta så mycket lingonsylt jag ville iallafall.
 

Vi köpte lite smått till hemmet, växter, gardinstång, ljus osv. Det vanliga man alltid kommer hem med från vårat blågula varuhus. Men blir lika irriterad varje gång jag går in i matsektionen. Varför har dom börjat med sitt eget matmärke? Vi utlandssvenskar åker ju dit enbart för att köpa hem svenskmat man inte hittar någon annanstans. Marabou, Abba, godis... Så tråkigt att det inte finns längre. Köpte iallafall en påskmust att ha i bilen hem. Eller "Swedish festive drink" som det står på ettiketten, haha!
 

Allt som allt var det en härlig dag, miljöombyte gör en gott. Köpte även ett par nya solbrillor och tre snygga, härliga sommarklänningar inne på shoppingcentret. Ikväll blir det lungt, vill helst inte gå en meter till men kan ju inte släppa ut vovven på egenpromenad.

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: