söndag 21 juni 2009

En liten hurtig gumma

Jag pratade lite med Natta mou som tyckte att jag borde ta mig en promenad och rensa tankarna. Tog med mig Nicos och gick längs åkrarna. Hästar som bekymmersfritt sprang runt i hagar, får som borde ha ljuddämpare och en gammal, gammal gumma med sjal runt huvudet, en knälång kjol och längre kofta. Hon kom ut ur ladan, bar på en hink. Kanske hade hon mjölkat en ko? Hon gick lite smått framåtböjd som riktigt gamla gummor gör. Det fick mig att stanna upp. Takidas "Jaded" i hörlurarna.

Jag vände hemåt där mamma och B satt på altanen och pratade. "jag är deprimerad. Jag är för ovan vid lantlivet. Här finns ingen att umgås med. Jag är uttråkad". Äntligen. Så var det sagt. Jag vill inte såra någon. Jag vet att alla ni, min familj och mina vänner vill att jag skall vara så glad att jag är hemma, för ni är ju det. Men det är en omställning! Mamma hade iallafall lösningen. Sällskapsspel. Det blev en omgång Bet Your Brain som jag verkligen rekomenderar alla att spela. Riktigt kul.


Jag fick också tips av Mamma & B på vad jag kan sysselsätta mig med imorgon. Rensa rabatter, måla färdigt staketet, skura altangolvet......

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: