tisdag 9 juni 2009

Där fick jag er allt

Vilken helg. Utgång fredag, lördag och söndag! Sjukt kul som vanligt. Blev inte många timmar sömn natten till måndag men trots det var vi uppe med tuppen. Grannen åkte hem till Sverige och vi satte igång hemma. Packa det sista, städa. Möte med Eleni om nästa år varpå jag mitt i maten får åka i stress till vetrinären Tasos trots att det var röd dag och allt var stängt och Tasos egentligen låg på stranden med familjen. Så fick han sista tabletten innan Sverige resan. Hem igen så kom Pampos och hjälpte oss tömma lägenheten i den 37 gradiga värmen. Svetten rann.

Jag & Natta skrattade hela tiden, trots att det var tungt och varmt. Pampos är så rolig. Vi fick han på riktigt bra humör och åkte efteråt ner och badade tillsammans för att avsluta med en middag på Abacus. Gött. Gratis mat två gånger på en dag! Hahaha.

När jag kommer hem igen efter ca 2 timmar betedde sig Nicos jättekonstigt. Han var stirrig och förvirrad och lite lätt hysterisk. I panik ringde jag Tasos som återigen avbröt sin semester för att kolla så att allt var okej med honom. Diagnos = Solsting/ Värmeslag.

Varför var jag då så orolig? 5 timmar senare skulle vi flyga till sverige!!! Den enda som visste om min hemkost var Bertil. Flygrean gick ändå bra och 09.30 landade vi på Landvetter.

Åkte till mammas jobb där Bertil ringer henne för att hon skall komma ut. Inget svar. Försöker igen. Inget svar. Va sjutton tänkte jag... Så helt plötsligt kommer hon och mosterproster ut genom entren och gissa om det var skoj att bara stå där och säga "Hej Mamma"! Haha.

Nu är jag då alltså hemma i Svea. Det är kallt. Men skönt. Saknar jag Cypern galet mycket redan? Oja!
(((Over and Out)))

Inga kommentarer: