fredag 12 juni 2009

Soluppgång i gryningen...

...soluppgång i gryningen. Solnedgång i skymningen, solnedgång i skymningen...

(en dikt till dig Natta).

Väcktes i söta lilla gryningen av fem galna, pigga ungar! En Pascale och en syster som försökte få upp mig med orden "Gå upp nu va fään, hur kan du vara trött? Du gick o la dig först och du har då inga tre ungar!!!". Nä. Jag har inga tre ungar, men jag är inte van vid den här galenskapen.

Till slut kom jag ur sängen iallafall. Halv två gick jag o la mig inatt. I protester från Pascale som var förfriskad på cider, syrran som var vinglig av alla Rosa Pantern drinkarna och Carro - hög på att hon har sommarlov. Dom ville spela kort. Tecknet. Och då måste man vara fyra. Inga glada miner när jag sabbade den planen. Till slut fick jag iallafall gå och lägga mig brevid Wictor och somnade som en stock.

Nu då; 6 galna ungar, en Pascale med färg i hela hôvvet, Syrran som tappar mjölk i golvet, två pigga hundar och en Janne och Niclas som kommit hem från jobb i Norge och är så där lagom pigga. Jag? Jag har huvudvärk. Men jag njuter ändå av all kallabalik!!!

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: