onsdag 8 april 2009

Enskede IK på Cypern

Idag hade vi träningsmatch mot jätte duktiga F-15 Enskede IK från stockholmstrakten (om jag inte är helt ute och cyklar som jag brukar vara när det gäller vårt motstånd. Brukar ju oftast bara komma ihåg färgen på tröjorna... dessa var svart/röda kan jag ju briljera med...).

Jag spelade återigen på mittfältet vilket var kul. Jag börjar gilla det riktigt mycket, känner mig nästan lite hemma där. Mycket bollinnehav och chans till att göra assist. Och även några mål. Själv gjorde jag hattrick i första halvlek!! Ett kanonskott som blev 1-0 till oss, på en fin pass från Harrulla, sedan ett nickmål från hörna av Xenia och ytterligare ett på pass från Harrulla.

I andra halvlek gör dom ett mål och Yanitsa skadar knät. Jag får gå in i målet. Dom får en straff som jag är på men som går in.

Enskede IK var riktigt duktiga och spelade stundtals ut oss totalt. Fint passningsspel och individuellt bra spelare. Men vi var nog lite starkare (läs äldre) och kom runt lite bättre på kanterna. Men det finns nog iallafall en eller två framtida landslagsspelare i Enskede. Nr 10, Freja tror jag hon hette, riktigt duktig!! Målvakterna var också kanon bra. Det är kul och se! Dom har en egen målvaktstränare också vilket är roligt att höra, ibland glöms det av i yngre lag eller i tjejfotboll rent allmänt. Ja det var många duktiga spelare som sagt.

Kul att höra svenska på planen igen!!! Jag saknar det faktiskt. Från linjen ropade tränaren hela tiden positiva saker och det var så där svenskt och gott. Påminnde om när jag själv var junior spelare och Kråkis alltid pushade oss, i alla lägen. Positivt positivt positivt! Heja Sverige för det.

Så lycka till nu Enskede IK! Jag hoppas det går kanon bra för er i serien hemma i Svea!!
Och tack för en bra och rolig match!

(((Over and Out)))

1 kommentar:

Carina sa...

Vad skönt det måste ha känts att spela på svenska. Men hur gick det i matchen?
Puss
Mamma