torsdag 30 april 2009

Last night in Sweden

Min onsdag innebar att jag vart i Sverige i hela en vecka! Åkte till Lerum och var där redan 11.oo och blev mött av bästa Karin med lilla Tindra och Bästa Jenny med lilla Lily. En promenad upp till radhusen för att bänka oss på terrassen i den strålande solen. Shorts och tee i sverige! Galet överraskande.

Där satt jag då i fem timmar, med två underbara vänner och deras små döttrar och drack kaffe och lunchade. Det var underbart, minst sagt. Hela veckan har jag kännt att nä, jag vill aldrig flytta tillbaka till sverige igen, men efter timmarna med brudarna så måste jag nog erkänna att någonstans inom mig vill jag ha det där klassiska svensson livet någon gång i framtiden.

Villa (eller radhus). Vovve. Volvo (eller BMW) och en göbbe som står vid grillen. Haha. You get the picture?! Men, inte än, för idag är jag tillbaka i verkligheten och längtar galet mycket efter min hund och såklart, min partner in crime - Natta.

Vid fem tog jag pendeln från lerum ner till Sävedalen där mormor hämtade upp mig och vi tillsammans åkte ut till min moster i Frölunda. Kusin Jimmy fyllde 25 år (haha, jag är fortfarande äldst, så du kan vara så lång du vill....). Grattis lillen! ;-) Tårta och bullar och mosters bästa hembakade rutor (som jag hade beställt och hon stått o bakat kvällen innan) slank ner i magen.

Efter kalaset åkte jag hem till Bästa bästa Gurra och bara satt där på hennes säng och myste och tjötade medans Gurra packade en väska för sin lilla mini weekend i sthlm. Väldigt trevligt. Har saknat att bara sitta hemma hos en kompis så på kvällen när man är lite halvseg och bara prata strunt. Min bästa Gurra, jag kommer sakna henne.

Jag kommer givetvis sakna alla mina vänner här hemma. Och familjen!!!

Brorsan kom o hämtade mig och vi åkte hem o kollade på en ny film med Jim Carrey, Yes Man, eller något. Riktigt bra film! Somnade gott och har nu packat min väska. Skall in till stan en sväng för några sista kaffedejter och sedan hem till syrran för att gosa med ungarna och göra iordning mig. Sen blir det till att göra stan! Åker ju hem imorgon.

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: