lördag 2 maj 2009

Äntligen hemma!

Ja visst låter det dumt? Men det är den känslan som for igenom min kropp när vi körde igenom Ayia Napa inatt. Att se Natta var underbart! Min Natta mou!!! Och när jag kommer in genom dörren och min lilla fluffboll far fram och viftar på svansen och ligger på golvet och rullar runt samtidigt som han pussar mig. Det var lycka det! Min söta lilla hund!!!

Började dock dagen med att ge Nicos en rejäl dusch och en klippning. Han hade fått dreadlocks. Inte så snyggt! Haha. Men han var så fin, Natta har tagit bra hand om honom! På måndag skall han få ordentlig klippning och lite beauty treatments, som manikyr och pedikyr... haha.

Efter massa tjöt med Natta och frukost på bästa ballen gick vi ner till stranden. Mötte även George som äger husen och vilket välkomnande jag fick! Åh dom är för underbara här! På stranden kom det fram två stollar och skulle prata med oss. Jag & Natta brukar vid sådana här händelser låtsas att vi är från Finland. Så också idag. Vi är från finland, pratar dålig engelska, bott här i två år och jobbar på en restaurang i Kapparis. Alltid lika kul att hitta på nya historier. Till slut blev vi av med dom. Nästa gång vi går till stranden skall vi ha med varsin extra handduk och varsitt par herrskor. Så kanske folk tror att våra män är nere och badar eller nått och låter oss va!

Nu skall vi käka sallad på ballen i den underbara solen. Sedan skall vi ut på jakt. Någon gång mellan 01.00 och 04.00 inatt beslutade någon djävel sig för att sno våra cyklar som satt fastlåsta i vattenrännan på huset. Vi har god lust att ge den djäveln en käftsmäll. Så nu skall vi ut och leta. Hittar vi personen i fråga blir det inte kul för honom/henne. George har redan ringt polisen åt oss.

Nej, käk...

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: