tisdag 5 maj 2009

Dagarna bara springer iväg

I sista seriematchen fick jag hålla nollan. Det var ju trevligt. Natta dängde in två grymt snygga mål och Sandra fick göra fyra! Slutresultatet blev 10-0 och det får man ju vara nöjd med fastän vi spelade ett väldigt tråkigt spel. Långa bollar på bengt matchen igenom.

Efter matchen åkte vi till Liquid och spelade Tavli (Backamon) och käkade med laget. Tavli är sjukt kul och vi har nu fått ett eget av Eleni. Yippi. Jag somnade när vi kom hem och sov i säkert fyra timmar. Fattar inte hur jag kunde vara så trött. Gick ut på en riktig lång promenad med Natta och Nicos för att avsluta kvällen med film.

Gårdagen började jag med en promenad runt halva Napa. Letade efter ett speciellt hotell som mamma vill kolla på. Men ingen lycka där. Fattar inte vart det kan ligga?

Jag & Natta tog senare bussen till Orfanides (mataffären där vi bodde innan). Med en dramaten (eller pull-i-fooden som den kallas på engelska) och en ryggsäck handlade vi massa mat för kommande middagar. Väldigt smart. För vi skulle ju inte kunna ta med oss kundvagnen på bussen. Lättare var det ju när man bodde en liten bit bort. Kundvagnshistorien kan du läsa HÄR.

Kvällen spenderades på Tommys Pub. Ett ställe jag verkligen tycker om. En cypriot som äger det, gift med en svenska sedans 20 år tillbaka och en söt son som pratar både grekiska o svenska. Najs.

Tommy gav oss en hel TV för oss själva i den fullsatta lokalen. Där visades Elfsborg - IFK. Men det var ju ingen hökdarmatch för oss änglar. Loosade med 2-0 vilket betyder att jag måste ha på mig vinterjacka till stranden någon kommande dag. Kul. Verkligen, dumma-dumma-vad!

Nu skall jag ut på promenix. Så ha en fin dag!

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: