fredag 1 mars 2013

Long day

 Så här härligt ser det allt som oftast ut när jag pluggar.

 

 
Jag har designat toaletter hela dagen, sjukt jobbigt men roligt. Tog halva dagen att bara komma på en layout som passade och efter en stunds sökande efter inspiration på nätet så kom skaparglädjen fram och sida efter sida i min sketchbok fylldes med skisser.
 
Jag älskar hela design processen. Från första research stadiet till det allra sista stadiet då man står där med en datorgjord 3D modell och allt är färdigt för att bli verklighet. (Nästan). Det är en härlig process men jobbig. Ens projekt blir som sitt barn. Man tänker på det konstant, man oroar sig, man glädjs sig med, man tar om hand och ser det utvecklas. Och helt plötsligt måste man släppa det löst och låta det klara sig själv. Det är häftigt.
 
Jag är rätt trött nu. Klockan är över 12 på natten och jag brukar vanligtvis tuppa av runt 9-tiden. Haha. Tar hårt på krafterna att vara målmedveten! ;)
 
Dags att sova. Godnatt alla fina!
 

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: