fredag 8 mars 2013

Nya shopping upplevelser

Jag och Kevin har precis varit i väg och kollat på en spjälsäng. Våra vänner säljer en som dom aldrig använt då deras dotter var sjuk som liten och sov inne hos föräldrarna istället. Det är något fancy märke så den kostar över 7000 kronor som ny men dom säljer den för 2500.
 
Sängen var verkligen fin. Vacker. Om man kan säga det om en spjälsäng. Men. Den var brun. Kevin älskade den och tyckte vi kunde inreda babyrummet i brunt och beige med blått/rosa. Men om det är en färgkombination som jag är galet trött på så är det just brunt o beige. Latte eran är över.
 
Kollade runt på skötbord på IKEA.se och de har inga bruna. Jag vill ju att det skall matcha i rummet. Och förövrigt tycker jag priset e lite maffigt. Nä, tacka vet jag IKEA, där kan vi få säng, madrass, skötbord och småsaker till Babbis för samma pris...
 
Uj uj uj, det är så mycket att tänka på plötsligt. SÅ mycket jag inte vet så ibland känner jag mig snurrig. Men jag vet iallafall att jag inte vill att min Babbis växer upp i ett brunt/beige rum. Det skall vara färgglatt och inspirerande!!!
 

Och så lätt förvandlar man en partyblogg till en babyblogg...

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: