söndag 3 mars 2013

Lördags Morgon...

...spenderade jag med min vän Dora i en skola i Frenaros. Jag har hjälpt henne nu två lördagar i rad. Hon är engelska lärare och håller i extra klasser på kvällar och helger för elever som måste träna mera för att klara av sina finals som påbörjas i april.
 
En del av testet dom kommer att göra är att prata. Så Dora höll i sina lektioner som vanligt så satt jag i klassrummet brevid där eleverna fick komma in en och en och göra testet med mig. Så att de skall vara förberedda när det väl händer.
 
Eleverna är 16 år och var tvugna att prata om ett ämne jag valt i ca 15 minuter. Ämnena var Globalisation, Money Matters, Ambition och Advertising. Riktigt kul för eleverna var så himla nervösa när dom kom in till mig. Haha. För att hjälpa dem ställde jag frågor om ämnena osv. Verkar vara ett väldigt givande jobb att vara lärare. Kanske något att tänka på i framtiden?! ;)
 
Efteråt åkte jag och Dora hem till henne och åt lunch tillsammans med hennes familj. Jag fullkomligt älskar hennes systerbarn!
 
Dora, Pandelitsa och Doras syster Maria
 
Georgos med munnen full av yoghurt!

 Barnen skulle iväg på karnival fest och fick klä ut sig. Söta!!

Vid tre tiden var jag hemma igen, men bara i en kvart eller så eftersom jag hade fler äventyr denna lördag!

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: