söndag 8 februari 2009

Matchen idag

Idag gick vi upp i söta lilla gryningen för att åka till huvudstaden Lefkosia och möta just, Lefkosia. Dom har ett bra lag så det gällde för oss att ladda rejält. I hemma mötet med dom vann vi med 5-1. Det var en bra plan och himlen var grå men väldigt varmt i luften! Fåglarna kvittrade och det var sommar. Skönt att solen inte låg på, då hade det blivit tungt! Det var perfekt väder för match.

Det började lite segt, första målet kom inte förens efter 20 minuter in i matchen. I halvlek stod det 0-2 till oss med Xenia som dubbel målskytt. I andra halvlek lägger Xenia ytterligare ett mål och Lefkosia börjar se lite tröttare ut men kämpar på bra. Natta drar till ett dunderskott från vänster kanten och sätter fjärde bollen i mål och Cleo följer med ett femte. 0-5 blev slutresultatet. Själv hade jag en hel del och göra. Fick göra två kanon räddningar - det är alltid gött. Att få hålla nollan var helt underbart för det har jag inte gjort på väldigt länge. Jag känner att jag kan vara nöjd med min insatts idag. Gött.

Det är alltid roligt att möta Lefkosia. De är våra “vänner” och vi brukar träffa dem och umgås båda lagen tillsammans. Det är hårt jobb på planen men ändå schysst. Sådana matcher är de bästa. När båda lagen respekterar varandra och det inte är massa gap och skrik och fula ord. För det förekommer en hel del här nere. Inte för att jag förstår något dom säger men... jag skrattar bara!

Idag är vi svenskar helt döda. Alla tre. Natta fick en himla massa smällar, Sandra är lite trött i benen och jag har ont i höfterna och i vänstra låret. Skall bli skönt med massage imorgon!

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: