söndag 22 februari 2009

Toppmatch

Gokväll Svea!
Gårdagens uppladdning inför dagens match blev hela säsong ett av "Anna Pihl" som Nattas familj skickat ner. Pausade enbart för promenader med Nicos. Jag måste säga det, jag har världens bästa roomie. Att ha en vän som man bara kan ligga o softa med hela dagen framför tv med, gå promenader med och tjöta hål i varandras huvud med, dag ut och dag in - UTAN att tröttna på. Det är guld värt! Natta du är bäst!


Vilken dag idag då. Jag önskar att iprenmannen var min pojkvän och satt och höll om mig här i soffan. Då hade jag nog mått gott. Men det gör jag väl ändå... bara lite ont överallt. Toppmatch idag. Mot Salamina. Javisst, samma lag som Mickis och Em gick till. Tyvärr fick vi inte möta just dessa två då de inte spelade dagens match.

Vi i AEK åkte till Limasol med en enda mening i huvudet. "Ha skoj, spela erat spel. Det spelar ingen roll hur det går. Om vi vinner eller förlorar. Så länge vi spelar vårt spel". Planen var riktigt bra, lite grus på sina ställen men höll bra klass. Så sätter matchen igång. Det dröjde inte länge innan Salamina fick sin första chans. Men jag var bra idag (hoppsan, så får man inte säga i Sverige...). Tog allt. Lyckades slänga mig och glida in med knät i stolpen. Det sa SMACK och jag blev liggandes kvar ett bra tag. När jag kände båren bredvid mig blev jag förbannad och putte bort den. Men när jag låg där han jag tänka allt möjligt. "Hel*ete, nu är det över, blir inget mer spel för mig i år. Jag kommer inte få vara kvar nästa år...". Ja, jag såg min karriär passera i revy. Haha.


Men jag ställer mig upp och fortsätter spela. Salamina gör mål på en pass snett inåt bakåt och jag var chanslös. Men vi håller upp bra. Man blir så stolt. Alla dessa unga tjejerna vi har i vårt lag! Men vilken match vi gör. Vi kämpar, sliter... Vi spelar som ett lag med ett enormt stort hjärta! I slutet av andra får Salamina straff. Jag har ju släppt in tre av tre straffar här nere i serien. Varför? Jag bestämde mig aldrig. Men idag. Jag ställde mig på linjen. Valde min sida och tänkte "vad som än händer så har jag gjort ett val och stått fast vid det". Jag räddar. Den känslan är underbar!

Salamina var bra och vi lyckades inte göra något mål. Men jag kan inte vara missnöjd med matchen ändå. Jag tog precis allt (ja utom det där lilla enda målet haha). Jag var ute på varenda hörna och styrde bort eller plockade ner. Jag tog frilägen och skott... Det var nog en av mina bästa matcher någonsin. Och det känns underbart!!! (så alla svennar, släpp det här nu med att man inte får säga att man gjort något bra. För det får man. Testa att berömma dig själv ibland, det känns rätt gött faktiskt. Frida goes Zlatan-style! Hahaha.)

Stor eloge till AEK AYIA NAPA! Mina underbara lagkamrater!!! Vi gjorde precis som vi sagt, vi spelade vårat spel och vi gjorde det riktigt riktigt bra!
Kvällen har redan börjat med - säsong två - Anna Pihl. Vi är nu beroende... pausar enbart för detta blogginlägg och nattas...och Nicos behöver pinka...

nicos innan haircut...

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: