söndag 14 mars 2010

Blommor och Bin

Τja änna!

Igår blev jag & Natta kvar ute lite längre än det var tänkt. Men enbart för att vi hade så himla kul och träffade så mycket roligt folk. Det var drag i Napa vilket det inte har varit på lång tid. Turisterna har äntligen börjat komma!

Vi började iallafall att åka in till Liquid tillsammans med Ximel. Där satt vi i baren och tjötade med Mr.Ljug. Alltså "mexikanaren" Josef. Mycket trevligt. Vi pratade flörtteknik och jag tänkte dela med mig av några tips från coachen:
  • Sitt alltid två och två, inte tre - då är det störst chans att ni blir uppraggade. (men vi e ju tre, okej, en får stanna hemma varje gång...)
  • Kolla på killen ni är intresserade, men. Kolla, kolla bort, kolla, kolla bort. (vart skall vi kolla när vi kollar bort då?) Inte på eran kompis, det kan tas fel. Kolla bara bort.
  • Han skall ta första steget. För om en tjej går fram och frågar om han tex vill dansa så blir det pinsamt och jobbigt när han visar sin ring och säger att han är gift. Om en tjej gör det därimot så är det inget konstigt. Hon blir smickrad och han bryr sig inte nämnvärt. Typ.

Ximel säger att hon absolut inte kommer följa nra av dessa flört regler. "Jag får fasiken ragg ändå".

Efter en stund gick Ximel hem för att sova (säger hon, vi tror hon gjorde hyss...) och jag & Natta gick till Jasmine och senare Black & White. Grym kväll!

Dock var man inte så tuff imorse när lagbussen rullade mot Larnaca där en match mot Dafnia (seriens sämsta lag) skulle spelas. Natta satt på läktaren - avstängd för sina tre gula kort. Jag & Ximel satt och skrattade ikapp med coach på bänken. Vi fick inte spela idag då alla avbytare skall få spela färdigt seriematcherna då det är ytterst svagt motstånd kvar. Vi vann iallafall med 5-0. Vilket jobb man har, sitta på en bänk, skratta och sola. Helt okej.

Det är sjukt varmt idag. Måste varit över 25 grader! Solsken och blå himmel. Det här är livet people!

Och jag måste ju berätta; igår övade jag mina tant-skickligheter. De visade sig vara bra. Jag plockade en bukett blommor under promenaden med Nicos. När jag fick syn på de rosa blommorna gick jag med bestämda steg över åkern - blicken fast på blommorna och - schviiiizzzz så halkade jag i en lerpöl. Det är väl tur att man faktiskt inte är tant - då hade jag nog brutit höftbenet....




(((Over and Out)))

Inga kommentarer: