lördag 13 mars 2010

Shopping, match och bastuhäng

Igår låg vi ju i trädgården och solade och njöt av att det var min dag - Friday. Vi njöt av solen, fruktbilen samt glassbilen. Jag har väldigt svårt för att bara ligga still och sola så jag passade på att plugga lite, borsta Nicos och övertala tjejerna att vi skulle åka in till Paralimni och den nya affären TALLY WEiJL. Riktigt softa kläder till bra priser. Jag köpte ett grått- & ett vitt linne, en svart bomullskavaj och ett par jeansshorts.

Efter shoppingen var det plötsligt ont om tid så vi åkte hem och slängde i oss pasta och åkte till Ayia Napa där det väntades match mot det lag som tog hem Ryska ligan samt slog ut Umeå ur Champions Leauge för 2 (?) år sedan. Det blev en hård match där vi fick jaga boll väldigt mycket. Jag har nog aldrig haft så många insparkar under en och samma match som igår. Jag fick göra en hel del schyssta räddningar och min kärlek för fotboll kom tillbaka. De senaste två veckorna har jag gått till träningarna och matcherna och tyckt det varit tråkigt. Men nu är jag tillbaka.
"Det var bara en dipp..."

Efter matchen (som slutade 6-0 till ryssarna) åkte vi till Paralimni där vi överraskade Anna med tårta och middag på hennes 18 års dag! Xronia Polla Anna mou!

Var så himla trött i kroppen och somnade som en stock efter promenaden med Nicos. Idag när vi vaknade hade vi ont i våra kroppar alla tre så vi åkte till gymet där vi badade lite i poolen och satt sedan och gottade oss i bastun. Gud så skönt!

Nu är det storstädning av hemmet som gäller och ikväll blir det lite utgång. Alkoholfritt eftersom vi har match imorgon. Men då Natta inte får spela pga sina 3 gula kort och jag är bänkad kommer vi två ta iallafall ett glas vin var! Vi höres o störes senare!


(((Over and Out)))

Inga kommentarer: