onsdag 3 mars 2010

Härliga Häl

Det handlar alltså om en inflammation i fotens hinna. Hälsporre är vanligast i medelåldern (okej najs...) och hos människor som rör sig mycket t.ex idrottsmän. (Thank lord!) Den tillhör belastningssjukdomarna och sitter under foten. Hälsporre är resultatet av lång tids felaktig belastning av de stora senytorna under fotsulan. Detta ger upphov till smärtor i hälen. I ett försök att reparera upprepade småskador i senan, börjar kroppen lagra in kalk där senan fäster sig till hälbenet. Efter hand utvecklas det ett litet kalkhorn på hälen, en så kallad hälsporre.

Så. Det är vad Wikipedia säger om Hälsporre. Vad Dr.Constantinos säger är vad jag bryr mig mest om. För egentligen skiter jag i vad jag har, så länge det blir bättre. Jag röntgade alltså foten igen idag och Doktorn jämförde dagens bild med den jag tog i januari. "I think it looks bigger now doctor" säger jag. "Well you do have beautiful eyes but you cant see what I can see. It looks the same" svarar han. Med andra ord har det inte blivit sämre, men inte heller bättre.

Så här ser den ut, min fot:


Närbild:



Nu går jag ut i trädgården med min kaffe och pluggar i solen...


(((Over and Out)))

Inga kommentarer: