tisdag 23 mars 2010

Grattis fina bror

Den finaste killen jag vet fyller år idag. Nämligen min storebror. Så nu tar vi alla och grattar honom tycker jag!

Mikael, du är så himla bra. Du har alltid tagit hand om mig på bästa sätt!

När jag var liten och hade mardrömmar kom du in till mig när jag grät och tog med mig in på ditt rum så jag fick sova skavfötters med dig.

När du fick ett skrivbord och jag var så avundsjuk gjorde du iordning min billy bokhylla så det såg ut som ett skrivbord och fick mig att tro att du var jätteavundsjuk, jag blev så glad och ville absolut inte byta med dig.

När jag var 14 år och alla mina vänner var bortresta fick jag umgås med dig och dina vänner. Ni tog till och med med mig på en fest! Det var coolt minns jag.

När jag fick hjärnskakning och mamma o pappa var på IKEA tog du hand om mig.

När den där elaka pojken på gården mulade mig läxade du upp honom rejält och han vågade aldrig titta på mig igen.

När jag inte hade någonstans att bo lät du mig bo hos dig, trots att det var trångt och jag var stökig.

När jag varit ledsen har du tröstat mig. När jag varit glad har du skrattat med mig.

Du har gjort så mycket för mig. Du är inte bara min storebror. Du är min bästa vän.

Grattis på födelsedagen underbara Du.






(((Over and Out)))

2 kommentarer:

liv sa...

sv: visst är den fin, funderar på den gröna adidasen dock, fast jobbigt att den inte passar till allt..

grattis till mikael :-)

Helena sa...

Tack för att jag fick vara med någonstans... hahhaha....

Löve you booth...