måndag 26 april 2010

Detta fenomen - turister

Jag & Natta mou, (och låt oss inte glömma min vagel) hade en helnajs kväll i Napa. Vi strosade verkligen omkring som två turister, enda skillnaden är att vid varje bar/restaurang och affär känner vi folk som hejjade glatt när vi gick förbi. Det är mysigt och vi saknar det.

Vi satte oss på gamle goá Liquid och tog varsin frappe innan vi återigen strosade vidare. Vi fick oss allt en hel del goa skratt. När folk åker utomlands på semester försvinner allt "kläd-vett" och de tar på sig kläder de aldrig annars skulle använda.
Neongröna shorts till en gul t-shirt med röda prickar.
Rosa tajts till en skjorta med palmträd och hula-hula-brudar på.
Strumpor i sandaler.
Blommor runt halsen.
Snäckprydda halsband... osv osv.

Natta lyckades knäcka den mest klockrena kommentaren i år som jag skrattade länge åt;


"Alltså, turister ser förjävliga ut".


Men vi älskar att avsky turister. Vad vore Napa utan dessa turister?


(((Over and Out)))

1 kommentar:

Anonym sa...

HA HA HA...kan tänka mig att ni och cyprioterna är som oss ITALIENARE (romare). När alla turister svärmar i Rom så ser man dom direkt...här är bara lite hur man ser en turist:

- dom slänger av sig till klänning trots att det bara är 15 grader och lite små kallt...medans Rom borna går i STORA JACKOR.
- Dom står länge och väntar att en bil ska lämna företräde för dom...medans vi italienare slänger oss ut och vet hur vi ska parera gatan som stormas av vespor och bilar
- dom blir ständigt blåsta av alla inkastare
- då dom kan läsa menyn på engelska kliver dom glatt in på restaurangen....fattar dom inte att om dom vill ha äkta italienskt och bra så talar man inte bra engelska ...ha ha

BARA LITE...OCH TRO MIG JAG SKRATTAR JÄMT ;) MISS YOU!!!/CERBAN