onsdag 28 april 2010

Våran lilla semester

När vi kommer till Pafos och Anders & Maggans lägenhet blir vi väldigt glada. Det kändes så svenskt på något sätt inuti lägenheten. Utsikten var inte dålig heller, takvåning med grym terass och nedanför - poolen! S E M E S T E R ! !

Fina mamma njuter av utsikten
Jag njuter jag med...

Efter att ha hängt vid poolen ett tag gick vi upp och drack ett glas vin på ballen innan vi begav oss in mot centrum av Pafos. Där mötte vi upp tre andra svenskar och käkade gott på någon taverna. Efteråt gick vi till Pafos Bargata där vi strosade igenom stället innan vi var så trötta att vi åkte hem (Pafos är väldigt trevligt, men det är definitivt väldigt lite drag om man jämför med Ayia Napa´s bargata.)
Αlla vi på restaurangen

Just det ja, på vägen hem stannade Maggan bilen och vi klev ut för att klättra upp på ett berg till "KärleksGrottan". Man hade ju aldrig hittat till grottan bara sådär, den låg väldigt gömt... tur att man hade en guide. Cypern kallas ju för "Island of Love". Kärleksgudinnan Afrodite föddes ur en sten i Pafos. Simmar man runt denna stenen (i rätt riktning) så skall man bli "som 10 år yngre". Något Anders har testat flera gånger utan resultat tydligen... haha! Iallafall, back to KärleksGrottan. Om man tänder ett ljus i grottan så kommer man drömma om sin prins, och ja, träffa honom antar jag... Så vi klättrade givetvis upp och gjorde som vi blivit tillsagda, tände ljus...

KärleksGrottan inuti

Tänder ljus som man tar ur en liten låda i grottan.

Jag har ingen aning vad jag drömde om den natten. Men när jag vaknade imorse gick jag ner till poolen för att fortsätta min semester. Galet skönt att byta ut havet mot en pool ibland.

Jag softar i vattnet

Jag & Natta
Vid tre-tiden var vi tvugna att åka hem till Deryniea igen eftersom vi skulle jobba. Ja alltså, ha träning. Men det var helt underbart att spendera tid med min underbara mamma & Bertil. Jag gillar att ha semester! Fast vi har ju semester varje dag året om... =)

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: