måndag 26 april 2010

Söndagen i bilder

Igår var vi alltså och kollade på finalen i cypriotiska cupen. En match som TV sändes vilket gjorde det ännu jobbigare för oss som inte var med och spelade. Så surt!!! Iallafall. Apollon vann med 4-0 över Lefkosia. En tråkig match att titta på. Lefkosia var inte bra men det var inte Apollon heller. De missade helt klara målchanser gång på gång och jag var verkligen inte imponerad.

Iallafall, efter matchen åkte vi in till Larnaca och lunchade med några av våra vänner. käkade en riktigt god sallad med hasselnötter och granatäpple i. Mums! Ett recept jag lagt på minnet!

Min smarriga sallad

Sedan strosade vi runt lite och njöt av det underbara vädret. (På väg till amtchen klockan 09.30 på morgonen var det 29 grader. Så ni kan tänka er att det var varmt där mitt på dagen...)

Anna och Loungri

Söta Koulla

Vi promenerade ut vid hamnen och kollade på båtar en sväng. "This is the parking place for people with boats" förklarade Koulla...
Anna & Jag

Natta mou njuter av en iskall Chino

Hela högen innan hemgång.
Från vänster; Jag, Olga, Fotti, Koulla, Loungri, Anna, Eleni & Natta
Efter lite chill hemma med Nicos åkte jag & Natta till Old Simos Cafe i Sotira tillsammans med Koulla och lilla Paublo, Eleni, Fotti, Yoda och Yodas syster. Där tog vi en dricka var och kollade på matchen mellan Omonia och Apollon (högsta ligan för herrarna). Jättemysigt ställe med sjukt goda mackor!
Koulla med lilla Paublo

Allt som allt, en riktigt trevlig söndag!
(((Over and Out)))

Inga kommentarer: