tisdag 20 april 2010

Eftersnack AEK - Lefkosia. Semifinalen.

Det har gått två dygn nu. Det är fortfarande jobbigt att tänka på. Ännu jobbigare att skriva det svart på vitt. Det blir verkligt då. Jag gissar att hela denna veckan, fram tills på söndag då finalen spelas kommer vara jobbig. Vi förlorade semifinalen med 5 minuter kvar av extra tid. 120 minuter spelade. Tårar. Vi förtjänade att vinna, vi var bäst. Men sådan är fotbollen.

0-0 efter 90 minuter. Extratid 2 x 15 minuter. Vi kämpade. Vi slet. Vi fick inte bollen i mål. Vi gjorde en grym match. Jag är helnöjd med hela laget. Jag är jättenöjd med min egen insats. Jag spelade en utav mina bästa matcher någonsin och känner verkligen att det inte fanns något mer jag kunde göra. Jag gjorde kanonräddningar. Mina lagkamrater slet något otroligt där ute på planen. Men. Så är det. Det var väl inte meningen att vi skulle gå till final i år.

Orkar inte gå in på detalj om matchen utan bjuder istället på några bilder.

Ximel jobbade hårt på mittfältet


Likaså gjorde Natta

Det var otroligt varmt så vi hade en vattenpaus i vardera halvlek-
Ximel, Dora, Fotti


Natta klackar


Matchen går till förlängning och vi har hoppet uppe -
Jag, Ximel & Natta


Ximel & Natta

Jag går upp och plockar på en hörna

Jag får göra en kanonräddning i sista minuten på första halvleken i förlängningen
Det var hård kamp på mittfältet
Jag går ut och boxar iväg en hörna
Fem minuter kvar av extra tid, ett misstag utav en försvarare frispelar en Lefkosia anfallare som kan placera bollen i mål.
THE END of SEASON 2009 - 2010

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: