onsdag 14 januari 2009

Offside

Allright. Nu till det här med att synas i media. Jag är absolut inte tränad i hur man pratar med reportrar. Jag tror på grejen "Var dig själv så blir det bra". Men nu börjar jag få lite svettningar.



För ett tag sedan ringde en reporter från tidsskriften Offside. Han ville ha med oss i ett reportage om proffs som hamnat på lite annorlunda ställen. Det var tex någon snubbe som blitt proffs i Estland tror jag... också vi då, på cypern.





Jag var på skämt humör och skojade friskt med reporten. På frågan hur det känns att "ni kanske blir borträknade från landslag nu när n i inte syns så mycket här hemma" borde jag kanske svarat "Ingen av oss har varit aktuella för landslag så det är inget vi tänker på". Men istället svarade jag ungefär såhär "Äsch, när vi kommer hem om tre år så kanske vi tar oss in i ett allsvenskt lag och får en landslagsplats då, målvakter blir ju bara bättre med åren. Och då är ju jag 27 så det är la ingen ålder!".



Nu tänker jag såhär, det kommer stå något i stil med "Frida skickar hälsning till Dennerby, "Se upp - om tre år kommer jag". Oh fy fasen, jag skall hålla min trut stängd i fortsättningen. Men det var ett roligt samtal och jag skrattade mycket!!! Det gjorde han med, så förhoppningsvis skriver han en bra artikel....



(((Over and Out)))

Inga kommentarer: