fredag 30 januari 2009

Övergång

Som ni har förstått är det mycket som har hänt här nere. Transferfönstret är öppet. I tisdags fick Mikaela och Emina reda på att de inte längre får vara kvar i AEK. Fem minuter efter det beskedet var de på väg till Limasol och Salamina. Idag blev det klart att de nu är rödavita spelare.

Jag har själv haft möte med styrelsen och det är nu klart att jag kommer stanna i AEK även nästa år då de är jättenöjda med mig. Jag är lycklig här och har bra kontakt med ägare och styrelsemedlemmar. De tycker att jag är professionell på planen och utanför planen. 100% med andra ord. Jag tänker fortsätta vara precis den jag är, fortsätta kämpa för AEK. Älskar man något kan man inte gå oberörd därifrån.

I Onsdags spelade vi som sagt mot ett ryskt topplag. Tippade att vinna CL. Vi gjorde den bästa matchen någonsin. Det var en suverän stämning i laget. Jag tänker inte berätta mina personliga åsikter om övergången till Salamina men jag tänker säga så här;

AEK Kokkinochorion Ayia Napa - kommer med det laget som är nu, att gå långt! Vilket gäng vi är! Vi bevisade i onsdags att vi kan klara allt! En spelare gör inte ett lag, det är hur gruppen som en helhet arbetar tillsammans. Jag skulle inte vilja ändra på något i laget just nu, för så här bra har vi aldrig varit som en grupp. Jag har verkligen placerat AEK i mitt hjärta! Och jag är verkligen lycklig här nere. Länge leve AEK!

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: