tisdag 29 juni 2010

Fotboll hela långa dagen

Vilken rolig dag det blev där på fotbollsplanen. Tjejerna var jätteduktiga och träningen gick grymt bra. Jag avslutade med en tävling där vinnaren fick välja om Simon, (min vän och skaparen av denna sommarskolan) skulle göra 20 armhävningar eller 40 situps. Det blev armhävningar och alla de andra ledarna jublade. Han lyckade faktiskt, trots att han inte tränat på många år nu. Haha. Sötnosen. Att vara tränare verkar vara ett riktigt roligt yrke. Kanske nått att ha i åtanke i framtiden?

Nu är det snart fotboll på TV. Spanien - Portugal. Vem skall man heja på? Så svårt!! Men jag tror nog det blir Portugal, bara för att våra hoomies Rodilson och Maffia är portugiser. Och för att jag då kan skrika deras mest använda ord om något går fel. "Fooodeeeezzzz".

My maffiateam - Rodilson och Maffia

Just det, jag har ju haft så himla kul här i Svea denna sommaren att jag börjat tänka på hur det skulle vara att flytta hem. Ett litet frö av hemlängtan till livet här började gro. Men det försvann så snabbt jag steg på fotbollsplanen. Nu saknar jag mitt lag. AEK. Jag saknar mina roomies. Ximel och Natta. Jag saknar min hund. Nicos. Jag saknar alla mina lagkamrater, det gröna gräset, coach som skriker, känslan innan match, känslan när man vinner, halloumin, meze med laget, sola o lira fotboll på stranden, svettas, frappe, senior froggs, mina målvaktshandskar...

Jag älskar mitt Cypern.

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: