tisdag 1 juni 2010

Allergichock

Somnade på mammas soffa runt 1-tiden och vaknade 2,5 timmar senare utav att jag river mig i huvudet. Det kliar och bränner i skalpen något så vansinnigt. Min första tanke var - väcka mamma. Men så mindes jag att jag var 26 år. Andra tanken var - Jisses, jag har löss! Måste jag raka av allt hår nu? Men så tänkte jag hur alla små barn på löss-skolor skulle se ut då och tänkte, det finns väl shampoo?

Då jag grät av smärta sprang jag in i duschen för att få bort vad-det-nu-var och skrek till av smärta när vattnet nuddade min upprivna hårbotten. Jag la mig ner på soffan igen med en Findus-sommargrönsaker-påse på huvudet som kylde ner min brinnande skalp. Det hjälpte mig att lugna mig tills mamma steg upp klockan 05:15. Då glömde jag av min ålder och grät hjälplöst så att mamma fick pyssla om mig.

På vårdcentralen gissar dom på en allergisk reaktion. Skall köpa någon slags tablett på apoteket och komma till VC om det drar sig ner mot ansiktet. Men vad är jag allergisk mot? Jag är så trött, hade inte tid till det här... blir kvar hos mamma ett tag...

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: