söndag 20 juni 2010

Ja eller Nej?

Ångest. Jag hatar att ha ångest. Det är den värsta känslan i världen, det och att vara olyckligt kär. Jag älskar fotboll. Ingen tvekan om den saken. Men jag har ångest när det kommer till något fotbollrelaterat i cypern som kan ta sin början i juli. Jag har fått ett erbjudande som är väldigt lockande. Något jag hade älskat att göra, om det var med mitt eget lag. AEK. Men nu är det inte det, och jag vet inte om jag vill göra det eller inte.

Om jag gör det, är det bara för en månads tid. Det går snabbt. Men jag kommer vara med människor jag inte älskar på en plats som inte känns som hemma. Gör jag det inte är jag rädd att jag missar något stort, en chans som man inte kan tacka nej till. Jag är rädd att jag kommer ångra mig senare, om några år kanske?

Jag vet att det är upp till mig själv att bestämma. Ja eller Nej. Men det är inte alltid det enklaste.

Hur skall jag veta om jag kommer ångra mig om jag tackar nej?
Tänk om jag avskyr det om jag tackar Ja?

(((Over and Out)))

2 kommentarer:

Anonym sa...

Följ enbart ditt hjärta...vad som sker i ditt liv kan du inte styra men om du går mot dina känslor och gör något som inte känns rätt följer du inte vad du vill. Tänk igenom vad du har rädsla för..är det kanske enbart att det är ny plats nya saker samt förändring....förändring leder alltid till ngt nytt och om det är bra eller dåligt...det bestämmer du på vägen...om ngt känns fel så gå rak i ryggen därifrån....inte svårare än så...du har bara ett liv och du är fri och gör som du vill...lev ditt liv! Älskar dig /carbonara

Carina sa...

Åh lilla carbonara vad du är klok! I vanlig ordning.