tisdag 15 juni 2010

William Wallace Monument

Innan jag & Jessy åkte till Stirling Castle åkte vi till The National Wallace Monument utanför Stirling. Stället där de håller minnet av William Wallace vid liv genom det stora monumentet som ser ut över platsen där Skottland vann "The Battle of Stirling Bridge". Jag tror nog att ni alla har sett filmen Braveheart och minns hur snygg Mel Gibson är i rollen som W.W. Har man inte sett den kan man på denna plats kan man få reda på hela historien om -som skottarna säger- The story of Sir William Wallace, patriot, martyr, and Guardian of Scotland.

Nedanför berget såg vi monumentet
På väg upp undrade jag "var är han den där Wallace?"
Jessica ville vila
Tornet som man kan gå upp i.

Ingången
"Jag tror Wallace gömmer sig bakom det trädet där", sa Jessy när vi njöt av utsikten.
Jag hade redan gett upp jakten på Wallace...

Jessy chillar mot tornet...
...jag tycker det låter tuffare att säga att "jag hänger vid tornet".

Fin utsikt!
Jag tänkte att "såhär vilade nog Wallace i skogarna runt omkring tornet"...

...tänkte även att såhär satt han nog och sket!
Tufft ställe, men var sjutton var Sir William Wallace?

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: