fredag 4 juni 2010

Syster - ett språkgeni

Medans Wictors språkkunskaper blir bättre kan man undra över min systers. Igår kväll var vi väldigt fnissiga. Helena hade åkt buss hem från jobbet och berättade om upplevelsen.

Helena: Det kom två på färgade killar på bussen. Och jag kan verkligen inte fatta hur dom förstår varandra!
Frida: Är du seriös?
Helena: Men det låter ju som om dom hittar på ord. Hubb hubb hubb.

Jag tror dom tänker detsamma när dom hör dig prata älskade syster.

När vi har lagt oss och garv har avlösts om och om igen säger jag godnatt på cypriotiska.

Frida: Kalinixta!
Helena: Fasen, jag kommer inte ihåg vad godnatt heter på tyska!
Frida: Guten nacht för i hel*ete!
Helena skrattade så hon fick kramp och jag kunde inte förstå hur någon människa inte kan kunna den lilla tyskan...

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: