tisdag 15 juni 2010

Stirling Castle

Idag åkte jag och Jessica cirka 20 minuter ifrån hennes hus till Stirling. Anledningen var Stirling slott där de skottska kungarna och drottningarna bodde förr i tiden.

Stirling Slott

Jag med utsikten från parkeringsplatsen
Jag i en liten hörna av slottet

Det var brandt nedanför slottsväggarna!
Fina Jessy


Är det här jag hör hemma?

Jag sköt lite kanon...
...mot min polare William Wallace (mer om honom i senare inlägg). Ni ser den stora grejen som sticker upp i skogen därborta? Det är W.W Monument.
Vi lyckades vandra runt bland de olika slottsbyggnaderna i 2 timmar! Det var så häftigt! Efteråt gick vi till Stirling Old Town Jail. Men gick aldrig in då vi garanterat blivit fänglade.. Hö hö.
Jessica är snäll mot sina besökare...
Helhäftig första dag i Skottland (igår räknas inte då jag var helt död, men om ni tvunget måste veta så hade vi en chill kväll med lite vin och Wii spelande. Gott att spendera tid med Jessy!). Nu håller vi på att grillar, eller ah, jag står ju här så Jessica grillar! Vi har gjort en görgo drink på vin, 7up, sommarbär och Mangomix!
Lägger upp ett inlägg om en stund om vad vi gjorde innan Stirling Castle!
(((Over and Out)))

Inga kommentarer: