torsdag 16 oktober 2008

Datanördar

Jag & Natta ställde våra väckarklockor för att mötas i trapphuset kl 09.00 prick för att promenera bort till Karas tillsammans och sitta på internet. Om inte det är datanördar så dra mig baklänges...

Och här sitter vi nu. Vi är lediga från fotbollen idag. Det är skönt det för jag har galet ont i benen och ryggen. Planen igår va så himla hård och det tar verkligen på kroppen. Skall nog fixa så jag får massage imorgon igen.

Dagens planer är snorkling. Ligga o guppa i plurret o titta på Nemo med familj med andra ord. SKall bli skoj. Känner att jag behöver jobba på brännan också! Man e ju lite kass på det.

Matchen igår då.
Vi mötte Nikosia igen, som kom tvåa förra säsongen, vi vann med 5-0. Sandra la två mål, Natta två och Mickan ett. Enbart blågula nätningar alltså. Det är alltid bra, då visar vi ju att vi behövs! =) Jag hade inte överdrivet mycket att göra men fick ändå jobba lite. Relativit lugn dag på jobbet. Har lärt mig skrika på "UPP" till mina backar, "banoooo". För ibland sitter dom i mitt knä, ja alla utan Mickan.
SVT Sport var återigen med och filma.

Efter matchen åkte vi till ett ställe i Frenaros (strax utanför där vi bor) och käkade kyckling sovlaki (eller vad det nu heter) och kollade på Irland-Cypern matchen.

Vi tänker ofta såhär; "Har dom inget liv utanför fotbollen eller?" För sanningen är att jag aldrig umgåtts såhär mycket med mitt lag utanför planen. De hittar alltid på saker tillsammans, då är alltså tränare och presidenter o gud-hans-moster med. Och det är jättekul!

"Dom lever inte för att spela", sa Cleo en dag om ett lag vi mötte. Och det var så skönt att höra, med andra ord, alla i AEK lever för fotbollen.

Nej, nu som Emina sa igår till Gola, "we are going to go and snork"

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: