söndag 12 oktober 2008

Helg + Frappe

Hej!
Har precis kommit hem från en match helg. Åkte till Limasol och vann med 5-1 eller nått... inte så noga eller?! Jag stod bara första halvlek och vill poängtera att jag höll nollan. =) Efter det åkte vi iväg till Pafos. Det var en riktigt trevlig kväll vi spenderade där, hittade matchen Sverige-Portugal efter ett bra tags sökande. Arabisk kanal visade den... otippat. Satt inne på en grekisk pub o kollade den. Fasen va bra Sverige va!

Efter det var det sängen. Match idag igen. I Pafos. Vi vann med typ 6-1 idag igen. Stod i mål första, och javisst, höll nollan. Spelade mittback andra och det gick ju förträffligt bra. Jag & Natta har under helgen blivit tanter. Jo, det är sant. Vi skall köpa varsin dramat, (Pullifood också kallad). Så shoppingen i framtiden kommer bli så lätt. Bra för höften att inte behöva bära. Jag har haft otroligt kul med att dela rum med Natta. Vi låg och skrattade halva natten i Pafos. Very nice och välbehövligt!

När vi kom hem åkte jag, Fotini och Gola till en pub och tog ett glas vin och satt och tjötade. Det var väldans trevligt. Men nu tänkte jag, eftersom jag tjötat så mycket om det, berätta för er hur man gör en fantastiskt Frappe.

Så kära svennar, Frappe recept;


Du behöver;
  • Instant Coffee (snabbkaffe)
  • Kallt vatten
  • Isbitar
  • Mjölk
  • Socker om man vill
  • En elvisp. Gärna en sådan här;

(Vill först o främst poängtera att denna bilden var tagen i början av vår vistelse o att jag är mycket burnare nu, vi kan kalla mig hobbyneger).

Okaj, ta ett glas, det behöver du ju givetvis också, häll i önskad mängd kaffe, exempelvis en sked och några små skvättar vatten. Sätt på vispen och skumma kaffepulvret o vattnet. Det kommer bli härligt latteskum. I med socker om så önskas. Vispa lite till. Nu dänger du ner lite isbitar och fyller på med iskall mjölk hela vägen upp. Sugrör är också en viktig del i frappen. I med det med. Sedan är det bara att suga o njuta!

Sådär, man skulle kunna tro att jag bott på Cypern i flera år. Kan redan Cypriotiska klassiker. Ha.

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: