söndag 26 oktober 2008

Söndag

Idag hade vi som sagt match mot ett old boys lag från Grekland. Vi förlorade med 2-4. Natalie la båda målen på straffar. Det var en match jag verkligen hade velat spela eftersom det var ett bra motstånd.

Nästa söndag börjar ligan och det är ju då det gäller. Jag hoppas jag är helt ok i benet då.
Innan matchen idag var det massa plakat som delades ut och det hölls tal. Presidenten av alla presidenter var närvarande. Han var ball, stod o pratade med honom en stund efter att Mr.Pampos presenterat oss för varandra. Han var som maffiabossen med stort M. Maffiosen av alla mafiosos.

Anledningen till uppståndelsen var att vårt lag, A.E.K Kokkinochorion har slåtts samman med herrlaget A.E.K Ayia Napa. Så det var handskakningar framför tidningskameran mellan de båda presidenterna samt presidenten med det stora M:et.

Efter matchen åkte vi till Famagusta och kollade när vårt herrlag spelade bortamatch mot Salamina. “Våra grabbar” (haha) vann med 1-0 vilket var mycket bra. Jag & Sandra tyckte att vi skulle ordna en lagfest ihop. Nummer 10 i Ayia Napa var ett hett ämne bland oss alla. =)

Klockan är bara 17.30 nu men det är kolsvart ute. Det har svalnat i luften och är inte lika galet hett som det har varit under dagen. Tjejerna hade det riktigt jobbigt under matchen då vi spelar i den värsta hettan, 11.30. Vi fick även våra riktiga matchtröjor idag. Jag valde nummer 25. Och ovanför står det FRIDA. Jag hade föredragit efternamnet men det är coolt i vilket fall som helst. Min tröja är hrmm, den är rosa. Jag ser ut som en marshmallow. Coach kallade mig Barbie. Jag försökte förklara att Barbie inte spelar fotboll och att jag ville ha en blå tröja. Förhoppningsvis ordnar dom det.

Ikväll skall jag bara ta det lugnt. Jag är lite nere, har lite hemlängtan. Skall nog bara ligga i mitt fina vardagsrum och kolla film. Hoppas att ni har det bra i Svea allihopa. Tänker på er.

Inga kommentarer: