måndag 20 oktober 2008

Framträdande

Helgen har som vanligt varit fullspäckad. Söndagens match mot Enorsis fick en mardrömsstart för mig redan i uppvärmningen. Jag sköt ut en boll då det klickade till i höften och smärtan var total. Den drog sig ner mot ljumsken och jag kunde inte ens stå upp.

Andra målvakten fick börja värma upp medans jag fick behandling. Efter lite smärtstillande tabletter, ett försök till att gå normalt så var det bara att konstatera att jag inte skulle kunna genomföra denna matchen. (Vi vann för övrigt matchen med 7-4).

Smärtan var så stor att jag till slut spydde. Men jag åkte ändå med hela laget till Limasol där vi kollade på cup finalen mellan två av de bästa lagen i serien. Matchen slutade 5-3. Var inte särskilt imponerad utav något av lagen men kunde se att de var de bästa i serien. Förutom oss då. Resan avslutades med ett stop på MC Donalds. Och aldrig att jag beställer en ceasar sallad där igen...

Väl hemma finputsade jag och Natta vår överraskning. Iklädda tantkläder var vi redo att inta våra roller som "Dramaten tanterna". Vi satte på låten och framförde "Blåmärke på sitt lår". Vår egna version av "Blommor i sitt hår". Här har ni texten;

Blåmärken på lår (Hon har blommor i sitt hår)

Hon har blåmärken på sitt lår...
Vi sitter på flyget på vägen till ön
och från den dagen så delar vi allt

fotboll vi lirar i laget A.E.K
dom vill ha oss, dom vet vad vi kan

Ingenting är längre som förr, vi är greker nu, och vi har bränt oss överallt för vi var vita förr
Em hon kör oss i sin lyxbil för den é automat,
och Frida säger "Pannaiamo" och kör en liten sväng
Sandra chillar jämt
Mickan skypear
Natta säger, Footi DONT

Vi springer på bryggan, dom filmar oss hem
vi har just tränat, vi svättas nog än.
Dom vet att vi kommer på SVT-sport
dom vill se oss, vårt proffsliv

Ingenting är längre som förr, vi är greker nu,
och vi har bränt oss överallt, för vi var vita förr
Em hon kör oss i sin lyxbilför den é automat
och Frida säger "Pannaiamo" och kör en liten sväng
Sandra chillar jämt
Mickan skypar hem
och Natta säger, Footi DONT

Hon har blåmärken på sitt lår, hon har blåmärken på sitt lår, hon har blåmärken på sitt lår, sitt lår

Ingenting är längre som förr, vi är greker nu,
och vi har bränt oss överallt vi var vita förr
Em hon kör oss i sim lyxbil för den é automat
och Frida säger "Pannaiamo" och kör en liten sväng
Sandra chillar jämt
Mickan skypear hem
och Natta säger, Footi DONT!

BRA ELLER?!?!

Det var en riktigt rolig kväll, vi drog in till Ayia Napa och det legendariska rnb stället Black & White. Där skakade vi rumpa till sena timmen, jag något handikappad med min höft men det gick bra ändå.

Doktorn idag då, en bristning i muskelfästet. Vila 3-4 dagar. Inge kul, men jag njöt av jucazzin förrut! =)

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: