torsdag 23 oktober 2008

Min älskling

Gårdagen skulle gå i shoppingens tecken. Men jag köpte bara en grej. En väska. Jag har dreglat över den ett tag nu. Tittat till den då och då, klappat den. Hälsat på den. Kollat läget - som man gör med dem man älskar.

Sandra klippte sig igår, efter mitt tjat, på Toni & Guy. Där sitter jag och bläddra i ELLE när jag ser "min" väska i ett modereportage. Det var då jag tog beslutet. Den får kosta vad den vill. Den skall bli min. Så efter prutande och ont i plånboken spenderade jag en löjligt stor summa på den här vackra skapelsen:

Nu i efterhand känner jag att hon är värd vartenda öre. Vi är oskiljaktiga. Sann kärlek!

På kvällen bjöd jag ut Jessica på en jättefin restaurang där vi lyxade till det rejält med förätt, huvudrätt (såklart) och efterätt. En kaffedrink på det och så rullade vi hem till Jessica efteråt. En mysig kväll med min fina Jessy.

Idag har jag varit och fått behandling. Skulle ju fått det igår men det blev inte av för de ville att jag skulle till den bästa i landet. Sagt och gjort imorse. Cleo (lagkamrat) kom och hämtade mig och vi åkte de dryga 30 minuterna. Inne i väntrummet pekade Cleo ut alla killar där inne som var fotbollsproffs. En vacker syn... hahaha.

Jag fick sådana där elektroniska grejer på låret och ljumsken som gav ifrån sig vibrationer. Det var allt annat än skönt. Sedan kom någon slags penne som gav ifrån sig stötar.. den gjorde verkligen ont! Efter en timma där kanske fick jag äntligen åka hem. Men det var på ett sätt skönt att känna att någonting görs åt saken. Mycket bättre än hemma där man nästan bara får gå och vänta tills det blir bättre av sig självt. Här tar man tag i saker o ser till sina spelare på allra bästa sätt. Skall tillbaka imorgon också.

Det är konstigt när jag tänker på att det jag gjort idag, det ingick i princip i mitt jobb. Mitt jobb är att bli bra i benet så att jag kan prestera igen. Det är så himla coolt när man tänker på det. Jag gilalr att vara proffs. Haha.

Nu skall jag enbart chilla och se till att bli bättre. Läsa ut min bok av Kajsa Ingemarsson - Lyckans Hjul. Den är underbar. De andra är på "Waterworld" och leker i vattnet. Jag får väl åka dit när jag mår bättre. Kanske när grannen kommer på besök?

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: