söndag 26 oktober 2008

Action på K.Road

Söndagskväll kan vara mer spännande än vad det låter. När jag i lugnan ro står och diskar hör jag hur natalie som brötar i sitt rum helt plötsligt tystnar och väser "Friiida kom hit". "Kom hit nu". Jag släpper allt jag har i händerna och kastar mig in i Nattas rum. För jag förstår genom tonen på Nattas röst att det måste vara något ytters intressant.

Natta står hukad på balkongen och jag intar samma position. Vad som spelas upp framför våra ögon var något av de mest spännande på de få veckor jag spenderat på Kennedy Road.

Flicka1 och Pojke grälar tvärs över gatan.
Pojke skriker "Why did you say that?"
Flicka1 gapar ohörbara grejer tillbaka.
Pojke - "Why did you say that? Why? Why did you say that?"

Natta & Frida ligger nu på balkonggolvet med enbart huvudet uppstucket mellan pinnarna på balkongräcket med munnarna halvöppna (som man gör när man är chockad).

Flicka1 - skriker ohörbart igen
Pojke - "Why did you say that?"
Det var som att titta på en film som hackar, samma dialog utbyts gång på gång. Men det var spännande.

Och nu händer det grejer, följande fick både mig och Natta att nästan tappa hakan. Vi var fascinerade över dramat som utspelades.

Pojke skriker samma mening och går fram och slår sönder ett fönster med knytnäven. Det gjorde ont gissade vi på. Flicka1 vrålar återigen ohörbart. Kanske kan det vara "I didnt say that!". Men det är bara en gissning. Vi håller andan.

Nu kommer flicka2 och tar tag i Pojke som för att lugna honom, flicka1 och Pojke går in i en liten alé och vi suckar besvärat på balkongen, nu kan vi inte se dom, bara höra. Skit också. Dom skriker på varandra. Två mopeder kommer fräsande förbi och stannar upp till ljudet av skrik. Men dom blir inte långvariga då Flicka2 visar att henne kan man minsan förstå - med en ilsken stämma skriker hon "Fucking go away now!!!". Brum brum - mopeder borta.

Vi trycker oss mot balkonggolvet alt hårdare. Flicka1 och Pojke kommer ut från alé och vi följer dem med blicken när de tillsammans med Flicka2 försvinner tysta ur sikte.

Jaha, där ligger vi som två fån på balkongolvet med blandade känslor.
Vad kul det var med lite action utanför fönstret.
Vad tråkigt att dom gick.

I jakt på mer drama promenerar vi till Karas. Och jovisst, så snart vi har satt oss i fåtöljerna på utsidan kommer en servitör ut och pratar vilt i sin mobil samtidigt som han viftar frenetiskt och argt med en kökshandduk. Han låter som en smurf. Vi kan inte låta bli att skratta.

Vad mer kan hända på Kennedy Road denna söndagsnatt? Vi väntar med spänning.

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: