söndag 5 oktober 2008

Jag nätade!

Idag spelade vi träningsmatch. AEK - Lefkosia. Sandra dängde in ett mål efter mindre än 20 sekunder och jag tror vi var 3-0 upp när en av deras spelare bröt sig fri och sköt i bortre krysset. Inte mycket jag kunde göra på den bollen.

I andra halvlek går jag in som mittback. Jo, det är sant. Och jag tycker själv att det gick relativt bra. Coach var iallafall mycket nöjd. Jag la ett nickmål på en hörna som domaren, våran egen Eleine (lagmamma) dömde bort. Alla såg att bollen var inne men hon tyckte det var taskigt mot det andra laget, att en målvakt blir utespelare och gör mål. Så inofficiellt blev det 7-2. (6-2).

Efter matchen åkte hela laget till Liquid, en fräsch restaurang i Ayia Napa där vi käkade gott. Vi var några stycken som åkte tillbaka hit till oss, och badade i poolen.

Kan säga att vi var galet trötta efter matchen. Den började runt 11.15 tror jag. Samma tid som seriematcherna kommer starta. Det var ungefär 35 grader och solen stekte. Så fejjan är rätt röd igen.

Efter matchen fick jag ett medelande från Jessy. Hon kom ju till Cypern inatt. Jag har hoppats att hon skulle hamna här någonstans. Trodde att kanske i Protaras (10 min från ayia napa) för där är det livat året runt. Vågade inte riktigt hoppas på det men önskade det innerligt. SMSét löd "Bor vid Fig Tree Bay i Protaras...". YES!!! Alldeles vid mitt gym! Underbart.

Känns som om allt kommer bli så bra!!! Min Jessy är här.

Anyways, skall hem o sova lite nu. Skall till gymet redan vid 7.30 imon bitti.

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: