torsdag 16 juli 2009

Skräckens Dag

I tisdags skulle jag egentligen varit hos tandläkaren och fixat två tänder som det står riktigt illa till med. Min skräck fick mig att avboka. Då ringer självaste tandläkaren upp och pratar med mig. Tänderna måste fixas. Det är så illa. (Så går det när man inte varit hos tandis på 5 år...) Hon lyckas övertala mig till en ny tid. 14.00 idag. Hur hon lyckades? Jag skall vara där en halvtimma innan och få lugnande medicin. Jag kommer vara vaken men groggy och känna ett lugn och knappt märka vad som pågår. Så körde hon lite skrämseltaktik också; det här och det här kommer definitivt hända om du inte fixar detta nu...

Jaha. Så alltså jag får välja mellan förfärligt idag eller fruktansvärt någon annan gång. Det är väl bara att gå då antar jag?! Hoppas verkligen att den där medicinen är riktigt riktigt stark.

Vi får la se när vi hörs igen, finns ju risk att jag dör i tandläkarstolen...
(((Over and Out)))

Inga kommentarer: