söndag 12 juli 2009

Stenåldern

Sov ca tolv timmar och vaknade upp till fixar-dagen. Tydligen. Här fixas med huset och trädgården och det gick inte att komma undan. Mitt schema för dagen hade redan spikats av morsan & Berra.

"Tänk om jag har planer idag då?" försökte jag med. "Har du det då?" kontrar mamma, "neee men...". Slipa trappan och flytta på stenbumlingarna framför hönshuset var mitt jobb. Lättare sagt än gjort. Det är inte bara några stenar, det är tusentals. Minst sagt ett hårt styrketräningspass!

Skönt det men jag som har problem med ryggen (note to self; ring börje för knäck av rygg..) måste nu ta en paus. Fick duscha av Nicos med högtryckssprutan för han hjälpte till att gräva efter stenar och var i princip svart. Haha. Sötnosen.

Nej, dags att återgå till jobbet... =)

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: