söndag 19 maj 2013

Sakta men säkert

Mitt major projekt börjar sakta men säkert ta form. Det är mycket pill nu. Detaljer som skall fixas. Gäller att göra renderings ("ta kort") hela tiden och kolla material, färger osv. Detaljerna är det viktigaste! Material osv syns inte i programet förrens man gör renderings så det blir en himla massa pauser (en bild kan ta mellan 2 och 45 minuter beroende på hur mycket detaljer där är) och gillar man inte nått är det ju bara till att ändra och göra en ny rendering. Även om man som jag, har en ganska stark vision hur det skall se ut så känns det inte alltid rätt när det väl blir gjort i 3D, så blir ändringar hit o dit med andra ord... Ouff. Tidskrävande. Men det är galet roligt när man känner att "Yes det där blir sjuuuukt bra"!
 
Några av mina bilder i min process att välja material och färger:
 
Del av restaurang:

 
Del av bar i anknytning till uteserveringen av restaurang delen.

Förövrigt har jag haft en väldigt fin dag. Babe var hemma till två och sedan var det jobb som gällde. Hade en mysig förmiddag tillsammans iallafall. Vid fem åkte jag in till puben och åkt lax och potatismos. Så himla gott! Blev dock galet trött efteråt så blev att åka hem och ta ut Nicos och sedan vila.

Fast jag vilade inte... haha, är så besatt av att få färdigt mitt major så satte mig med det med en gång. Nu har jag sprungit runt på ballen med Nicos och spelat fotboll och känner mig helt färdig. Tror det blir till att chilla nu. Jag vaknade ändå innan åtta imorse av någon konstig anledning. Steg upp och läste i min bok en stund innan dagen satte fart. Så, inte så konstigt att jag är trött nu, orkar liksom inte lika långa dagar som innan jag blev gravid. Gud vad jag tjötar. Hoppas ni haft en fin kväll! Hörs imon med magbilder, vet att jag glömde det igår... (och idag).

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: