måndag 6 maj 2013

Poolhäng

Det är röd dag här nere och det märktes tydligt på två sätt. 1 - Kevin behövde inte åka till jobbet och fixa med beställningar osv. 2 - Poolområdet var fullt av glada cyprioter.
 
Så efter frukost och promenad med lillkillen så intog vi också poolen. Kevin satt mest vid poolkanten och dinglade med benen och jag låg på min madrass och glassade. Jag har ju tidigare varit relativt ensam nere vid poolen så det kändes lite, ehh, jobbigt (?) att gå runt där med min stora mage i vädret framför alla andra. Kände mig så naken och uttittad på något sätt. Man är ju liksom inte van vid alla dessa extra kilon och ibland är det lite jobbigt. Men jag vet ju att min älskade lilla Babbis ligger därinne så när jag tänker på det glömmer jag allt annat. En ny kropp - ett nytt liv.
 


Efter ett tag blev vi hungriga och gick upp till våran lägenhet. Satt ute på takterassen och njöt av allt liv nedanför och till lukten av grillat kött och synen av min man som var avslappnad och glad och stod vid grillen. Det är för sällan han är ledig. Han jobbar så hårt. Så dagar som denna njuter jag av. Underbart!

Nu blir det massa pluggande och så har jag en skype date med Ximel som bor i Barcelona nu. Mycket att snacka om. Jag saknar alla mina vänner!

Åh, glömt att berätta. Igår kväll åkte jag in till puben med Nicos. Satt där och chillade tills mina fina tvillingar Cleo och Dia ringde. De skulle in till napa och köpa glass och gå på promenad med sin lilla vovve Rachel och undrade om jag ville haka på. Så det gjorde jag, och som jag skrattade! Jag har saknat dem så mycket. Dia jobbar jämnt och Cleo har flyttat till Limasol så man ser dem för sällan. Världens finaste tjejer! Härlig kväll!

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: