onsdag 1 maj 2013

Våran tjockis

Gick precis in i sovrummet och hittade vår lilla (stooora) tjockis liggandes på Nicos filt. Hon tror hon är en hund! Varje gång jag skall ta ut Nicos på promenad kommer hon jamandes och vill följa med, hon äter till och med Nicos mat!!
 
 
Imorse vaknade jag utav att hon skrek! Jag trodde att det var ett barn som vrålade i vardagsrummet och flög upp ur sängen. Men ha! Min plan funkade. Kattfan äter alltid upp våra växter så jag googlade vad man kan göra för att få henne att sluta. Man skulle hälla chilli på växterna, så när katten äter kommer den få en chock och springa till vattenskålen och kanske också spy. Hemskt men på så vis skall katten ha lärt sig sin läxa. Tyckte jättesynd om henne när hon spydde men va fasen, man måste ju kunna ha lite växter här hemma. Dock lärde hon sig inte sin läxa för hon gjorde om det igen några timmar senare. Dumma katt.
 
 Våran stackars växt

Nog om Ellie, jag är dödsuttråkad och har ingen ork att plugga. Jag har typ panikkänslor i kroppen o känner att jag måste göra någonting. Jätte jobbig känsla. Så jag skall nog ta och hoppa in i duschen o sedan dra mig ner till puben. Måste se lite folk eller något, blir ju tokig!

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: