tisdag 21 maj 2013

Lyckorus

Jag är i ett lyckorus. Det är helt omöjligt att plugga. Jag är galet trött också. Det har funnits en del jag velat fråga doktorn om och idag tog hon sig verkligen tid och allt som allt var det en sådan fin upplevelse där idag. Jag som har klagat så... Men idag var allt så underbart!

Eter att fått svar på mina frågor känns det som om ett berg har lyfts från mina axlar. Saker jag undrat och oroat mig över kan jag lägga åt sidan. Tror det är därför jag är så himla trött. Stressen är borta och kvar finns bara den här underbara känslan - vi kommer snart att ha en liten dotter. En liten tjej som kommer förgylla och vända våra liv upp och ner. Mitt hjärta bankar så hårt för den här lilla tjejen. Jag älskar henne så galet mycket redan och jag har nu börjat undra hur hon kommer se ut, hur hon kommer att vara, vad hon kommer att vilja bli när hon blir stor.

Jag tittar på min mage och ser när hon sparkar, magen skakar och jag känner en konstig stolthet. Min lilla tjej är redan så stark. Som jag skall älska henne! Varje dag skall jag berätta för henne att hon är den vackraste, underbaraste lilla skatt på jorden.

Hormoner hormoner. Jag skrattar ena stunden av glädje att jag vet att vi får en liten tjej. I nästa stund faller tårar, också de av glädje. Åh. Jag har blivit en riktig softis!

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: