måndag 15 februari 2010

Mysteriet med stöveln. Del Ett.

På Stonegrill njöt vi av galet god mat, gott vin och fina A. (iallafall jag...). Det var grym live musik vilket gjorde mig på riktigt glatt humör. Kvällen skulle komma att bjuda på Piazza, grabbar, drinkar, sko-förluster, sänghoppande och mycket mera.

Som sagt, Stonegrill är världens bästa restaurang och A levererade. Efter det drog vi in till Jasmine där våra gosiga grannar var. Emeil och Jon. Även Kouli, Nina och bästa Ida var där. Samt massa fler som man tycker om. Givetvis hade vi sjukt kul men gick ändå vidare till Piazza där vi träffade hela Stonegrill personalen. Grymt skoj.

Men Piazza är grymt trångt dagar som denna så vi gick till Black & White där Emeil och Jon var och dansade hip hop och drack vodka/redbull. Nåja, jag drack tillsammans med dem medans mina roomies var hälsosamma. Vatten...

Efter B&W hamnade vi hemma hos grabbarna (tacka gudarna för att vi bor grannar...typ). Där beslutade jag o Ximpa oss för att spela in ett Oprah avsnitt. Alltså skulle jag väcka Roodie genom att hoppa i hans säng. Sagt och gjort. Jag tog av mig mina grymme stövlar och hoppade som bara den. Roodie vaknar, jag skrattar, men här börjar mysteriet.

Fridas vänster sko är borta. What the fu*k re! Det blir att jag måste våldsgästa Emeil som redan gått och lagt sig. Jag får hota med att ta hans sko. Jag är nu hemma och framför mig står min högra svarta stövel och en vänster Nike sko.


Where is my shoe mate?

This is not the black boot i left home with!!

Jag lämnade våra sköna grannars hus något haltande, på grund utav skillnaden på klacken. Följande konversation utspelas mellan Jon och mig över sms;
J: Good Night!
F: Night babe! I´m holdin Emeils shoe hostage until my boot find its way back!
J: Haha I dont have... I dont know where it is!
F: Yes u do!! And til I know I will terrorise this poor Nike shoe! I will use gutanamo ways to get the truth out! And if the shoe dont answer I WILL kill it!
J:Haha well like I said, I dont know where ur shoe is and I dont care about Emeils! =P

Jag hoppas fortfarande på att nike dojjan ska snacka!!!
(((Over and Out)))

Inga kommentarer: