tisdag 2 februari 2010

Jag är min egen lyckans smed

Solen lyser och himlen är blå. På radion säger dom att det är ca 21 grader ute. Jag sitter åter igen på en brits hos Mario och får behandling för min hälsporre. Det är hundra gånger bättre nu än förra veckan. Jag slipper gå på tå, ja jag kan till och med jogga lite lätt. Shockwaves behandlingarn har gett resultat!

I söndags åkte vi till Limasol för att spela den tredje stora matchen på raken. Röd/vita Salamina stod för motståndet.


Vi började matchen starkt, låg på och hade press på deras försvar. På en kontring av Salamina får de en straff. Straffar delas ut alldeles för lätt här nere. Det är svenska Vlora som skall lägga den. Sist hon fick en straff emot mig la hon den i mitt högra hörn och jag räddade. Jag trodde hon skulle försöka på samma sida denna gången och slängde mig därför åt höger men bollen gick åt vänster och Salamina tog ledningen med 1-0.


Vi tappade lite av vårat spel men spelade ändå med hjärta och vilja. Andri, våran yngsta spelare (13 år), kvitterar till 1-1 och Natta sätter 1-2 på en fantastisk frispark! Själv får jag göra två riktigt snygga räddningar vilket behövdes för självförtroendet. Resultatet håller sig och vi har återigen tagit tre poäng och därmed tagit 18 raka poäng!

Nästa matchFet är på Lördag mot serieledarna Apollon som inte förlorat en enda match. Men som min physio Mario sa "Någon gång blir den första". Det skall bli på lördag.


Annars är livet underbart. Jag har klippt lugg och är numera singel. Igen. Haha. Det går fort i vändningarna men det känns väldigt bra. Förvånansvärt bra. Han var helt enkelt inte rätt för mig. Och som min underbara Granne säger "Man måste smaka på alla bitarna i godispåsen innan man kan hitta sin favorit". Hahaha...


Iallafall, på lördag kommer jag förhoppningsvis att få träffa en kille som jag bara träffat en gång tidigare och min reaktion var ungefär så här;
*hakan i marken* "han är gaaalet snygg"!!! Vi får se om han kommer på matchen på lördag, mina cypriotiska vänner vill ju gärna att jag gifter mig med en cypriot så dom jobbar på det... LOL!


Hoppas ni har det bra i snön. Tänker på er! Kärlek!



(((Over and Out)))

1 kommentar:

Grannen sa...

Hell yeah!!! =)

Tror jag äntligen har hittat en riktig godbit i min godispåse...tog bara maassaa år, hahaha!!!