onsdag 3 februari 2010

Läslus

Igår va elektrikern här och idag kom äntligen Cyta vilket innebär att jag nu kan sitta hemma i vårt fina hus och surfa på nätet. Känns som om att det var på tiden.

Idag har vi spelat träningsmatch mot killar för att prova på vårat spelsystem mot Apollon. Vi har gjort några ändringar och det kommer förhoppningsvis bli bra. Det verkade så idag i alla fall. Läget med min häl är ungefär detsamma. Har dock haft väldigt ont hela dagen och matchen idag gjorde det ju inte bättre. Ingen fotbollsträning ännu vilket känns jobbigt. Det är så fruktansvärt tråkigt att köra rehab och titta på när resten av laget får spela fotboll. Men den som väntar på något gott...

Skall strax gå och lägga mig och sova. Måste läsa min bok. Ximel har ett hårt lässchema för mig. Varje gång jag lånar en bok (uhm, det var andra gången idag...) så säger hon "Ah den hade jag tänkt och läsa efter denna" så håller hon upp världens fetaste bok. Okej men jag hinner nog läsa ut denna innan du är klar, kontrar jag. Till svar får jag ett leende (hur ska jag tolka det?) och ett glatt "Ja, jag uppmuntrar ju läsning så låna du den Frida." Vad Ximel inte inser är att hon nu -omedvetet eller väldigt medvetet - har satt press på att jag skall hinna läsa 624 sidor innan hon hunnit avsluta "Svensk historia". Jag kan meddela att jag är på sidan 42. Svettigt.

Bäst jag sätter på mig läsbrillorna och plockar upp boken igen...

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: